Usein kysyttyä - WashUp!

 

Tällä sivulla on vastauksia yleisimpiin siivousta koskeviin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme:  0440409449, info@washup.fi

 

  • Kuinka tilaan siivouksen?

    Siivouksen voi tilata kolmella tavalla: kotisivujemme tilauslomakkeella, sähköpostitse osoitteeseen info@washup.fi tai puhelimitse numerosta 044 040 9449. Tilauksessa tulisi kertoa perustiedot: halutun siivouksen tyyppi (esimerkiksi ylläpitosiivous / syväpuhdistus / muuttosiivous), kuinka usein toivot siivousta (esim. yhden kerran/joka viikko), siivouskohteen osoite ja koko (m2) sekä siivouksen toivottu ajankohta.

  • Mihin aikoihin siivousta on saatavilla?

    Säännöllinen työaikamme on maanantaista perjantaihin klo 06-18. Mikäli tarvitset kotisiivouspalvelua näiden aikojen ulkopuolella, voit tiedustella saatavuuttamme ja hintoja asiakaspalvelustamme. Juhlapyhinä ja sunnuntaisin tehtävästä työstä laskutamme tuplahinnan. Olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme saadaksenne lisätietoja.

  • Kuinka laskutus tapahtuu?

    Lähetämme kertasiivouksen jälkeen laskun muutaman päivän kuluttua siivouksesta. Säännöllinen  kuukausisiivous laskutetaan kuun lopussa. Lähetämme laskun sähköpostitse, maksuaikaa on 7 päivää. Myös e-lasku tai postitettu lasku ovat mahdollisia. Huomioithan, että postitettavaan laskuun lisätään myös postitus- ja käsittelymaksu 5 €.

  • Voinko siirtää tai perua sovitun siivouksen?

    Siivouksen voi siirtää viimeistään kaksi arkipäivää ennen siivouksen alkamista tai perua viimeistään kolme arkipäivää ennen siivouksen alkamista. Lyhyemmällä varoitusajalla siirretyt tai perutut siivoukset ilman painavaa syytä laskutetaan normaalisti. Huomioithan, että yritysasiakkaita koskevat eri ehdot.

  • Mitä jos siivouspäivä osuu juhlapyhälle?

    Juhlapyhinä tehdyn siivouksen hinta on kaksinkertainen. Jos säännöllinen siivouspäivä osuu juhlapäivälle, voidaan vuoro perua tai siirtää jollekin toiselle päivälle. Näissä tilanteissa asiakaspalvelu on sinuun yhteydessä.

  • Mitä jos siivouksessa kestää arvioitua vähemmän aikaa?

    Jokainen koti on erilainen joten aika voi olla arvioitua vähemmän tai enemmän. Veloitamme vain sen ajan, jonka käytimme työntekoon. Jos siivouksessa kestää arvioitua kauemmin, olemme aina ensin yhteydessä asiakkaaseen ennen kuin jatkamme työntekoa.

  • Onko siivooja jokaisella kerralla sama? Saanko vaihtaa siivooja, mikäli en ole tyytyväinen?

    Järjestämme saman siivoojan jokaiselle siivoukselle vakituisille asiakkaillemme. Mikäli tilaat siivousta  satunnaisesti ja haluat työhön jonkun tietyn siivoojan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kaikki siivoojamme ovat työhönsä yhtä perusteellisesti koulutettuja ja he osaavat siivota yhtä ammattitaitoisesti. Jos jostain syystä kuitenkin haluat vaihtaa siivoojaa, käännythän asiakaspalvelun puoleen.

  • Kuka tuo siivoustarvikkeet ja pesuaineet?

    Palvelun hintaan sisältyy työvoima sekä ammattimaiset puhdistusaineet ja siivousvälineet. Kotisiivouksessa käytämme asiakkaiden omaa imuria, moppia ja siivoussankoa. Muutto- ja remonttisiivouksessa asiasta sovitaan tapauskohtaisesti. Yrityssiivouksessa tuomme pääsääntöisesti kohteeseen omat siivousvälineemme.

  • Millaisia puhdistusaineita käytätte?

    Käyttämämme puhdistusaineet on valmistettu ympäristöystävällisellä tavalla ja ne ovat turvallisia niin työntekijöillemme kuin asiakkaillemmekin. Suurimmalla osalla käyttämistämme puhdistusaineista on myös ympäristömerkki. Puhdistusaineemme ovat ympäristöystävällisyyden lisäksi tehokkaita ja hyvä lopputulos saadaan nopeasti. Käytössämme on puhdistusaineita eri puhdistustarpeisiin ja erilaisille pintamateriaaleille.

  • Voidaanko siivouksessa käyttää omia pesuaineitani? Vaikuttaako se hinnoitteluun?

    Asiakkaan omien puhdistusaineiden käyttö ei vaikuta palvelumme hintaan. Käytämme siivouksessa ammattilaispesuaineita, joiden avulla saavutetaan parempia tuloksia nopeasti. Käyttämällä omia puhdistusaineita varmistamme työmme korkean laadun ja sen, että työntekijämme eivät altistu haitallisille kemikaaleille. Valikoimastamme löytyy laaja valikoima tehokkaita ja turvallisia pesuaineita. Asiakaspalvelumme auttaa sinua parhaan vaihtoehdon löytämisessä.

    Voimme käyttää asiakkaiden omia pesuaineita, mikäli siihen on erityinen tarve – emme kuitenkaan valkaisuaineita/klooria tai perinteistä uuninpuhdistussuihketta.

  • Onko minun oltava kotona siivouksen ajan?

    Sinun ei ole välttämätöntä olla paikalla siivouksen ajan ellet halua.

  • Tarvitseeko minun järjestellä kotiani siivousta varten?

    Siivoukseen ei tarvitse erityisesti valmistautua. Epäjärjestyksen ja tavaroiden järjestäminen säästää toki siivoojan aikaa ja hän pystyy siivoamaan paremmin ja nopeammin.

  • Voinko antaa avaimeni WASH UPille?

    Meille on mahdollista antaa siivottavien tilojen avain. Teemme avaimen luovutuksesta aina kirjallisen sopimuksen. Merkitsemme avaimen erityisellä merkillä ja pidämme avaimen hyvässä tallessa.

  • Mitä jos jotain rikkoutuu tai vahingoittuu siivouksen aikana?

    Kotisi turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Meillä on laajasti kattava vastuuvakuutus vahinkojen varalta.

  • Mitä jos en ole tyytyväinen siivouksen lopputulokseen?

    Siivouspalvelumme ovat yksityiskohtaisesti suunniteltuja. Siivous toteutetaan aina toiveidesi mukaisesti. Tarjoamme myös tyytyväisyystakuun: Jos lopputulos ei jostain syystä miellytä, tulemme korjaamaan asian niin pian kuin mahdollista. Reklamaatiotilanteessa on oltava yhteydessä asiakaspalveluun kahden vuorokauden (48h) sisällä palvelun toimittamisesta.

  • Tehdäänkö siivouksesta kirjallinen sopimus?

    Kotitalousasiakkaat: Palvelumme ei edellytä kirjallista sopimusta. Voit tilata siivouksen niin pitkäksi aikaa kuin tarvitset. Sovittu siivous voidaan siirtää viimeistään kaksi arkipäivää ennen siivouksen alkamista tai perua viimeistään kolme arkipäivää ennen siivouksen alkamista. Halutessasi voidaan laatia myös kirjallinen sopimus. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli haluat tehdä kanssamme kirjallisen sopimuksen.

    Yritysasiakkaat: Kertaluontoinen siivous ei edellytä sopimuksen laatimista. Säännöllisen siivouksen yhteydessä edellytämme kuitenkin kirjallisen sopimuksen tekemistä. Sovitun siivouksen siirrossa, peruutuksessa tai sopimuksen irtisanomisessa noudatetaan sopimuksessa sovittuja asioita.

  • Mitkä ovat kotisiivouksen ehdot?

    Tilaamalla meiltä kotisiivouksen sitoudut oheisiin ehtoihin:

    Laadunvalvonta
    Jos tilaajalla on huomautettavaa palvelun laadusta, tulemme korjaamaan asian niin pian kuin mahdollista. Reklamaatiotilanteessa tilaajan on otettava yhteys palveluntarjoajaan kahden vuorokauden (48h) sisällä palvelun toimittamisesta. Pyydämme lähettämään tarkan kuvauksen palvelun puutteesta valokuvien kanssa. Huomioittehan, että reklamaatiotilanteissa emme anna alennuksia, vaan palvelun laadussa ilmenneet puutteet pyritään aina ensisijaisesti korjaamaan.

    Vahingot ja turvallisuus
    Jos tilaaja huomaa omaisuutensa rikkoutuneen, on asiasta ilmoitettava asiakaspalveluun kahden vuorokauden (48h) sisällä palvelun toimittamisesta.

    Vakuutukset
    WASH UP vastaa kaikista siivouskohteessa tapahtuneista vahingoista, jotka ovat aiheutuneet siivouspalvelun yhteydessä tai jotka sen henkilökunta on muuten toiminnallaan aiheuttaneet.
    WASH UP:lla on siivouspalvelut kattava vastuuvakuutus, joka korvaa tilaajalle aiheutetut suorat henkilö- ja esinevahingot. Vastuuvakuutuksen vakuutusmäärä on miljoona (1 000 000) euroa.

    Tilaajan tulee itse huolehtia erityisen arvokkaiden esineiden puhtaanapidosta. WASH UP ei ole vastuussa esineistä, jotka ovat epävakaita tai sijaitsevat epävakaassa ympäristössä. Kaikkien pintojen oletetaan olevan valmiita siivoukseen. Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos on jokin pinta/esine, jota ei tulisi siivota.

    Peruutukset
    Tilaaja voi peruuttaa, muuttaa tai siirtää sovitun siivouskerran ajankohdan sovittuaan asiasta WASHUPin asiakaspalvelun kanssa. WASH UP pyytää tilaajaa ilmoittamaan tällaisista asioista viimeistään kolme arkipäivää ennen siivouksen alkamista. Jos WASHUPin työntekijä on jo saapunut siivottavaan kiinteistöön ennen kuin saa tiedon peruutuksesta, tilaaja korvaa työntekijän käynnistä täyden maksun.

  • Voinko hyödyntää kotitalousvähennystä siivouspalveluissa?

    Kyllä, voit vähentää 60 % palvelujemme arvonlisäverollisesta hinnasta kotitalousvähennyksenä. Kotitalousvähennyksen omavastuu on 100€ kalenterivuodessa. Voit siis maksaa useita kotitalousvähennykseen oikeuttavia töitä, omavastuu vähennetään vain kerran. Yksi henkilö voi saada kotitalousvähennystä vuodessa enintään 3500€. Vähennystä voi soveltaa myös omille vanhemmille ai appivanhemmille ostetusta kotipalvelusta. Säännöllistä siivousta tilaaville asiakkaille lähetetään edellisen vuoden yhteenvedot kuluvan vuoden tammi/helmikuussa. Asiakkaiden, jotka tilaavat ajoittain tai jotka lopettivat sopimuksensa ennen joulukuuta, tulee pyytää yhteenveto ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit tehdä veroilmoituksen raporttimme perusteella. Voit myös arvioida kotitalousvähennyksen määrän etukäteen ja pyytää sen pohjalta uuden verokortin. Tällöin kotitalousvähennys sisällytetään kuluvan vuoden verotukseen. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme mikäli tarvitset lisätietoja. Voi tarkistaa kotitalousvähennykseen liittyvät tiedot myös osoitteesta www.vero.fi.

Ota yhteyttä!

Jos etsit yhteistyökumppaniksi paikallista yritystä ja arvostat erinomaista asiakaspalvelua – olethan yhteydessä meihin jo tänään!

Kuulemme mielellämme lisää sinusta ja toiveistasi.